Ramowy rozkład dnia
RAMOWE ROZKŁADY DNIA:
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
|
|
630–800 |
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, integrujące grupę itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Praca indywidualna, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Prace porządkowe w sali. |
|
|
800–815 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy taneczne przy muzyce |
815 –9.00 |
Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do I śniadania, I śniadanie- uczenie nawyków kulturalnych i samoobsługowych. |
900–1000 |
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z zestawu programów wychowania przedszkolnego oraz projektów i przedsięwzięć edukacyjnych w tym zajęcia katechetyczne |
1000–1100 |
Zabawy: dowolne, spontaniczne, konstrukcyjne oraz tematyczne z niewielkim udziałem nauczycielki |
1100–1130 |
Czynności higieniczno – porządkowe przygotowanie do II śniadania, II śniadanie wdrażanie do podejmowania czynności samoobsługowych . Pełnienie roli dyżurnego |
1130–1200 |
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne z wykorzystaniem miedzy innymi masażyków, muzyki relaksacyjnej, muzyki instrumentalnej, odgłosów natury. Odpoczynek – leżakowanie dzieci młodszych. |
1200–1300 |
Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, zabawy i gry ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, Zajęcia alternatywne (w przypadku niesprzyjającej aury) – ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe. |
|
|
1300–1400 |
Czynności higieniczne w łazience przygotowanie do obiadu. Obiad. Uczenie właściwych nawyków żywieniowych. Higiena jamy ustnej. |
1400–1430 |
Odpoczynek – słuchanie muzyki klasycznej, wybranych utworów literatury dziecięcej i inne działania prowadzone w ramach społecznej kampanii CPCD. |
1415 - 1515 |
Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Zabawy dowolne w sali. Działania w zakresie rozwijania zdolności i zainteresowań dzieci oraz wspomagające ich rozwój. |
1515 – 1630 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z Rodzicami |